divendres, d’octubre 19, 2012

El conflicte


El conseller d'Interior, Felip Puig afirmava l'altre dia que en cas de conflicte entre Catalunya i Espanya, els Mossos d'Esquadra complirien ordres de la Generalitat. Avui ha estat respost contundentment pels propis Mossos i pels partits de l'oposició. Jo trobo que, fet i fet, el més greu no és que el conseller de l'ordre públic hagi instat als funcionaris que l'han de salvaguardar (i que tenen el monopoli de la força) que se saltin la Llei, que ja ho és molt. El més greu és que en l'horitzó d'aquest dirigent polític s'hi contempli tan nítidament un conflicte que requereixi l'ús de la força. Això ho trobo bastant més greu.

Si jo fos independentista, ¿seria capaç de fer passar al meu poble un conflicte amb l'ús de força per assolir el meu objectiu? ¿Realment no hi ha alternatives? ¿El camí cap a Ítaca inclou aquesta mena de batalles navals? I, si és així, ¿hem mesurat bé les forces? 

Si una cosa trobo de positiva en el procés independentista amb què bona part dels catalans confien és en la voluntat pacífica i alegre de les seves reivindicacions. Per mi és un pèl ingènua, però la prefereixo mil vegades abans de contemplar com a possibilitat un conflicte com el que s'imagina el nostre conseller, tan zelós sempre de complir la llei ...excepte quan topa amb la seva ideologia.

2 comentaris:

Carles Dresaire i Gaudí ha dit...

I que no serveixi de precedent, estic d'acord amb tu (jajaja)- Bé, fora conyes, crec que
1.- Al Sr Puig li sobraven les declaracions.
2.- Jo vaig entendre que deia que s'havia de complir la llei, per aixó entenc que el possible missatge entre línies és molt interpretable i dona a confució. I per tant sobrava el missatge.
3.- Estic d'acord amb tu que l'actual situació de demanda sobiranista s'està fent desde la més estricte respecte, democràcia, serenitat,... per aixó negar un referèndum perqué la gent (=tothom) decideixi el seu futur no va amb l'esperit de les reivindicacions i dir que va contra la lleino hi estic d'acord.
4.- QUi agafi el missatge del Sr Puig i el maximitzi tampoc demostraria ser imparcial. Per sort és un fet aïllat, i per desgràcia als que no estan d'acord amb aquest procés-reivindicació crec que han tingut "força més" relliscades.
5.- Com deia diàleg, democràcia, URNES!!!!.

Ramon Bassas ha dit...

Bé, de moment posen urnes per les eleccions ara que els hi ponen... del referèndum es veu que ja en parlarem.

Jo també crec que s'ha de celebrar. I s'ha de fer el possible perquè es faci amb el màxim de garanties democràtiques (això vol dir legalment), ja que si no no valdrà.

Dit això, reclamo també que ens diguin on ens porten. Segons on anem, sols o no, jo no jugo.