dimecres, de juliol 08, 2009

Xarxa: buscar feina

Aquest de la foto és sir John Sawers, el més ferm candidat a dirigir els serveis secrets britànics a partir de novembre, l'amo de James Bond, vaja. La seva dona ha hagut de despenjar una sèrie de material que havia penjat a la pàgina personal de Facebook perquè donava excessives pistes que atemptaven a la seva seguretat personal. En parla avui Màrius Carol a La Vanguardia.
:
Les xarxes d'internet, d'altra banda (probablement no per fer de cap dels espies), estan esdevenint un bon mètode per a la recerca de feines, tal i com explicava diumenge passat una crònica a El País i una altra a La Vanguardia. Fernando Relinque, director de recursos humans de Capgemini, ho exemplifica així: "Un candidato puede decir que es sociable, pero si compruebo que participa en comunidades online, es evidente. Puede decir que escribe artículos, pero si los leo en su blog, tengo la certeza de que así es. Utilizar estos medios aporta transparencia". Sens dubte, una bona idea en temps de crisi.
:
D'altra banda, l'article recomana crear un perfil complet a les xarxes professionals: "No utilice más de dos", explica. Diu també que exploris la necessitat de crear un bloc o un compte de Twitter, però que "si no tiene nada interesante que contar, no lo haga. Si lo tiene, prestigiará su marca personal". I finalment, diu als possibles usuaris d'aquest mètode que separin "el contenido personal del profesional. No utilice redes sociales personales (Facebook, Hi5) para promoción profesional o viceversa. Sea cuidadoso con los permisos de privacidad que otorga a su contenido". És obvi que el senyor i senyora Sawers no van fer cas d'aquesta darrera recomanació.
:
Avui La Vanguardia també publica una interessant entrevista al periodista Juanma Roca, autor del libro Revolución Linkedin (Paidós), en el que parla sobre l'eficàcia d'aquest portal de negocis i relacions professionals, on la persona esdevé una marca (glups), que facilita moplt la tasca dels que busquen talents i que deixen literalment fora del mercat aquells que no hi són. Parla també de la competència brutal que Facebook fa a la televisió quant a consum d'oci a les llars.
: