dimarts, de juny 05, 2012

Sóc jo?



L'altre dia, per casualitat, vaig veure l'entrevista que un programa de TV3 va oferir fa uns mesos al neurocientífic Francisco J. Rubia [bloc], que avui em plau de recomanar-vos, especialment per les aportacions -en forma d'hipòtesi- que planteja. D'una banda, la ficció del 'jo', per exemple, o de la idea de 'llibertat'. Ambdues, diu, són construccions subjectives, de manera que aquest 'jo' que veiem quan ens mirem al mirall forma part d'una realitat més àmplia (ho explica amb exemples extrets dels Veda) o, per exemple, que posa en entredit els límits de la responsabilitat. "Sí, és clar, som responsables i si algú fa una cosa mal feta l'ha de pagar... però en la seva presa de decisions hi han intervingut molts més factors inconscients que conscients", diu. "Això ens fa veure els altres d'una altra manera". Val la pena, sí senyor.