:
Algunes bones notícies, aquestes setmanes, quant a les infrastructures de transport a Mataró, en una bon context. Ahir, el conseller Nadal rubricava l'acord sobre Mobilitat al Maresme [vegeu aquest post i el que ha fet avui Consol Prados] i anunciava la imminent licitació de la Ronda de Mataró, la primera fase de la qual surt a concurs per 77 milions d'euros. Una gran notícia per als mataronins: ens millora la connectivitat amb les principals vies de comunicació del país, acostant-les als nuclis de població de la ciutat amb uns accessos, alhora que expulsa el trànsit de ronda del nostre casc urbà. En parlen El Punt, Capgròs, El Tot Mataró i MataróNotícies. El País i El Periódico destaquen que tot plegat ajuda a fer l'antiga N-II la nova avinguda urbana del Maresme i que el nou traçat de Mataró n'és el primer pas.
:
L'altra gran notícia d'avui és l'aprovació, també per part del Govern Montilla, del el Pla Director Urbanístic de la Línia Orbital Ferroviària entre Mataró i Vilanova [podeu llegir el resum en aquesta nota], una gran aposta ferroviària per connectar l'arc de ciutats de la Regió i, per tant, per fer més permeable i competitiva a tots els nivells aquesta àrea de dimensions internacionals. Tot això, amb cinc estacions a Mataró: el món, al costat de casa. Per cert, el Pla recull la nostra proposta sobre el soterrament de la línia al seu pas per les Cinc Sénies, fent encara més possible al pervivència de l'activitat agrícola del sector.:
No cal dir que aquestes dues infrastructures capgiraran bastant la manera que entenem la nostra ciutat. I que l'ompliran de noves oportunitats. Tot això, gràcies a l'impuls dels governs català i espanyol quan han estat dirigits per socialistes. I gràcies també a la tenacitat i les idees clares de l'Alcalde Baron i dels companys del PSC del Maresme [vegeu acte públic convocat]. Per cert, si voleu conèixer l'obra del Govern de la Generalitat a Mataró, podeu accedir a aquest web.
:
:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada