dilluns, d’octubre 04, 2010

La Ronda del Maresme treu el cap


El fet de la publicació, aquesta setmana, de l'estudi informatiu de la futura Ronda del Maresme, que s'iniciaria simultàniament a les obres de la Ronda de Mataró, demostra fins a quin punt era important l'Acord per la Mobilitat del Maresme. Un text de consens sobre les infrastructures viàries, el transport públic i els peatges, bàsicament [vegeu posts Ronda de Mataró i Tren Orbital, Infrastructures a Mataró i Acord per la Mobilitat al Maresme, Maresme, pas endavant] i que precisava d'un acord polític previ, d'una voluntat innegable per pactar les insfrastructures amb tot el consens possible. Si hi ha acord, ho sabíem, tot era més senzill. Si no, mirem enrere.

L'estudi informatiu, a més, inicia el període d'exposició pública. Ara és l'hora de presentar al·legacions i de fer el debat oportú sobre el traçat proposat, que és damunt la taula. Ho dic perquè és molt corrent, darrerament, trobar-se en què s'anuncien i es practiquen processos d'informació i participació, no s'utilitzen prou, i després vénen les cuques. Jo crec que és un bo projecte, resol la connectivitat entre els pobles, els fa més permeables i més a prop de les infrastructures del país. Permet la recuperació de l'antiga N-II com a via urbana per tota la costa i l'alliberament dels peatges. Però no m'enrotllo més i us deixo uns lincs que segur que seran del vostre interès:

· Nota de premsa del DPTOP de la Generalitat de Catalunya
· Fotos de plànols sintètics i simulacions [aquí]
· Notícia sobre la supressió del peatge a El Periódico
· Notícia a Capgròs

· Notícia a El Punt

· Enllaç a Europa Press
· Enllaç a La Vanguardia

· Enllaç a La Malla (inclou vídeo)

· Enllaç a article de Joan Antoni Baron
Publica un comentari a l'entrada