divendres, de setembre 10, 2004

El dia del Ple.

Ahir també va ser un dia força intens. Detenció per un delicte contra la salut dels treballadors. Em passo bona part del matí en una maratoniana sessió de coordinació de l'Àrea de Via Pública, amb un repàs exhaustiu als temes que estem planificant de cara el curs. Aquestes reunions les fem conjuntament els regidors Fermí i jo amb els caps de servei i el de l'àrea. Van molt bé. Les va iniciar Joan Antoni Baron en el passat mandat i són un exemple de coordinació i d'avaluació contínua. Vaig atendre gent, trucades, temes... Vaig dinar corre-cuita, vaig passar una moment pel PSC i després vaig estar encara una estona amb el meu fill. A les 6, casualment, em trobo amb Fermí i un regidor del PSOE de Cehegín que era aquí per motius professionals. Anem a veure l'Alcalde i hi parlem una estona, ens explica la destrossa financera i política que el PP està fent en aquest entranyable municipi murcià. A les 7, Ple.
____
El Ple
N'hem sortit força contents del Ple d'ahir. El tema estrella, sens cap mena de dubte, era la modificació del Pla General a la zona d'Iveco-Renfe -Farinera i a la de Valldeix. L'objectiu: recuperar una zona "morta", convertir-la en un gran parc, en un nou barri (400 habitatges protegits!) amb equipaments i activitats econòmiques de gran qualitat. Recuperar el mar, la meitat del mar, com a horitzó. Ara, la millor intervenció va ser, de fet, la que el mateix protagonista que el punt anterior, Arcadi Vilert, va fer a la regidora Mª José Recoder (CiU) en una pregunta que aquesta liva fer sobre els habitatges que la Generalitat farà al Pla d'En Boet. Resposta fina però d'una contundència incontestable. No podia ser d'una altra manera davant les insinuacions de la Sra. Recoder. És a dir: que fer pisos al Pla d'en Boet no era fer-los pas en un "racó de món" sinó en un barri digníssim, que ser pobre no era el mateix que ser conflictiu, que el diàleg amb els veïns segurament millorarà el disseny rpoposat de l'espai, que elsòl ja és d'Adigsa i que per tant hi ha tot el dret a construir-hi habitatges ...i que, és clar, després de 23 anys sense que la Generalitat hagi fet cap promoció d'habitatges protegits a Mataró, ara que s'hi posen seria bo que ho facilitéssim, no? Touché. L'Arcadi ahir va ser genial.
______________
L'Esperalba
El cap del grup de CiU, en Joaquim Esperalba, fent de les seves, amb els insults i les amenaces habituals. Abans canviarà de jaqueta que de modals. És la pura demostració que la instrucció no és el mateix que l'educació. En l'aprovació del Compte General de l'Ajuntament corresponent al 2003, ahir, de nou sembrant zitzània i insinuant mentides, no crec que ningú se'l cregués. Sense cap tema preocupant, amb auditories externes a tot arreu i amb uns comptes que demostren una solidesa financera fora de tot dubte, em prenc com un elogi que m'atribuís a mi la meitat del mèrit. En fi, ara no es perden talonaris de multes, com em recordava algú ahir. I pensar que aquest senyor era del PSC... Per sort, va ser-hi poc temps, tant al PSC com a l'Ajuntament. El vam perdre, però vam guanyar en prestigi i rigor.