Ahir a la tarda m'arriba la notícia de l'imminent nomenament d'Aurora Baena com a nova Directora General de Serveis del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, que avui algun mitjà ja recull. Ens truquem, li dic que estic molt content pel nomenament, la felicito i li desitjo sort. També n'estic força orgullós. El 2000, essent jo regidor de Serveis Centrals, vam haver de cobrir la baixa del cap de l'àrea (que gestiona els serveis interns, hisenda, recursos humans, tecnològics...), donat que l'anterior titular, l'amic Josep Mª Canals, havia fitxat per un altre lloc.
Amb alguna ajuda, i donat que el càrrec era eventual i de confiança, vam anar a raure en aquesta professional, aleshores en un càrrec directiu a l'Institut de Cultura de Barcelona, i amb una llarga trajectòria que s'inicià a la Generalitat de Catalunya i que s'ha desenvolupat fonamentalment a l'Ajuntament de Barcelona, on tornà, però aquesta vegada a l'equip directiu de Parcs i Jardins, on ara estava.
Amb l'Aurora hem fet moltes coses a l'Ajuntament, per algunes de les quals era absolutament necessari una dosi de professionalitat i valentia que ella va aportar. La millora qualitativa de tots els serveis públics i la seva exigència davant l'eficiència i l'atenció als ciutadans, i per tant, dels processos interns, és del que més content estic.
Barcelona Verda
Avui al matí he rebut, per cert, el darrer número de la revista Barcelona Verda, en la portada de la qual hi surt el conseller Salvador Milà i la regidora Imma Mayol amb una tortuga gegant (diuque es diu tortuga babaua) que és tornada a la platja. Va acompanyada d'un mapa actualitzat dels parcs de Barcelona, on hi ha autèntiques joies que són pràcticament desconegudes. Recordo que un dia d'estiu de fa uns tres anys vaig haver d'anar a Barcelona i havia de passar pel Parc del Laberint. Un dels meus somnis era el de perdre'm un dia en un laberint ....i sortir-ne! O sigui, que m'hi vaig plantificar. Donat que era un dia d'estiu, i casualment d'entrada gratuïta, pensava trobar-m'hi un munt de gent. I no hi havia pràcticament ningú. És un parc meravellós, ben bé per estar-s'hi hores. Bé, això em fa pensar en les magnífiques oportunitats que hi ha, sobre això. Amb les converses amb Aurora, m'explicava força projectes que semblaven igualment molt interessants. Ara en tindrà d'altres. Sort, doncs.
Comissió Informativa
Avui he tingut la primera Comissió Municipal Informativa de Via Pública, a l'Ajuntament. Realment, ha estat molt interessant. Hem parlat sobre la darrera sessió de la Junta Local de Seguretat de Mataró, el passat mes de juliol, i a partir del seu contingut, hem ogut aprofundir en l'estat de la seguretat ciutadana a Mataró que, contra el que les darreres notícies podrien fer pensar, es troba amb bons índexs, en general. Això sí, fent força feina (actuacions policials conjuntes, increment de les detencions, etc...). Hem aprofitat, doncs, per parlar dels darrers esdeveniments, més greus (assassinats i robatoris) i també he apuntat les actuacions policials al respecte.
A banda d'alguns temes més, també hem presentat als grups de l'oposició l'avantprojecte d'una nova Ordenança de Civisme, un instrument que ens permetrà actuar en aquelles conductes menors que no tenen lloc punitiu a la legislació però que creen inseguretat. Som potser el primer municipi en regular-ho. El cap del servei jurídic-administratiu de l'àrea, en Lluís Clemente, que n'ha estat l'autor, i la comissó del Pla de Civisme coordinada per la cap d'Agermanaments i Civisme, la Mª Àngels Briansó, han fet molt bona feina. El company Esteve Terradas, regidor de Presidència sota a direcció del qual treballa la comissió, ens ha acompanyat a la Informativa i ha reiterat la predisposició del govern a pactar una Ordenança el més consensuada possible. Li he dit al cap de l'àrea, en Joan Soler, que havia estat una molt bona sessió d'aquest òrgan municipal. Total: Una hora i mitja de treball i diàleg.
Més documents d'interès:
- Pla de Qualitat de Mataró (document Adobe Acrobat de 206 KB)
- Carta de Serveis General. Juny de 2002. (document Adobe Acrobat de 658 KB)
- Carta de Servies del Servei d'Atenció Ciutadana. Març 2003 (document Adobe Acrobat de 510 KB)
- Pla d'acció per al Civisme a Mataró. Any 2002. (document Adobe Acrobat de 130 KB)
- Gestió local: innovació i ciutadania. Març 2003 (document HTML de 4 KB)
- 2001 Programa d'Actuació Municipal 2001 (document Microsoft Word de 365 KB)
- 2002 Programa d'Actuació Municipal i Pressupost 2002 (document Adobe Acrobat de 805 KB)
- 2003 Programa d'Actuació Municipal i Pressupost General de l'Ajuntament 2003 (document Adobe Acrobat de 775 KB)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada