dissabte, de desembre 17, 2005

A través del mòbil *

La facturació per missatges SMS de les companyies de telèfon mòbil està pujant com l’escuma. Es tracta** de missatges curts, molt més barats que una trucada normal, i àmpliament utilitzats pels joves i adolescents. Es fan servir molt per enviar missatges al xicot o xicota en la seva absència, en una comunicació intermitent però quasi permanent, complementària a altres activitats i que, com en tot, hom pot desenvolupar-hi una destresa molt fecunda (en rapidesa, en capacitat de síntesi, en capacitat d’atenció, en la invenció de nous llenguatges, etc…). Els missatges poden ser, doncs, també un mitjà de seducció on més d’un Cyrano podria actualitzar la seva famosa gesta. Són la darrera moda d’un mitjà, el telèfon mòbil, que evoluciona a un ritme trepidant i que comença a ser avui d’ús gairebé universal. El telèfon mòbil ha permès personalitzar molt més les comunicacions, incrementar la sensació de proximitat entre les persones i, si s’usa bé, és clar, també la sensació de llibertat individual (ningú aixecarà el supletori quan parlis amb la nòvia des de l’habitació). Em va fer gràcia també, un cartell d’un bisbat en el que apareixia un mòbil amb el nom de "Jesús" per anunciar la crida vocacional.
:
Però no n’hi ha prou amb les sensacions. Ni amb les paraules. Nosaltres som fills d’un Déu que era Paraula i es va fer Carn, diu Sant Joan. Que era sensació i, per por a semblar virtual, potser, es va fer tacte. Que era un "petó" anunciat en una pantalla de mòbil i va esdevenir petó de llavis reals. Aquesta encarnació, com sempre, és l’esperança, la vida, que hi ha sempre més enllà de la comunicació i de les seves enormes possibilitats d’avui en dia.

* article publicat a El Full de Mataró (setmanari de les parròquies de Mataró) , el 17.2.2002
** en el moment de publicar-se l'article, l'enviament de missatges SMS era un mètode no tan universalitzat. Sembla mentida com canvia tot en tan poc temps...

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Gràcies per l'avís del dinar.
Estic barallant-me amb l'agenda per trobar la manera de venir.

Fer ha dit...

Si que han canviat les coses Ramon. Els SMS com a mitjà de seducció han tingut el seu boom en aquests anys i per això, com que vivim en una societat molt dinàmica i que s'ho 'cruspeix' tot, ara apareixen noves formes de comunicació/seducció com el toothing, que es encara molt més salvatge. Que hauria estat del bó den Cyrano si Edmond Rostand l'hagués dotat d'un telèfon mòbil afegit al seu ingeni i la seva espasa?

Pedro ha dit...

Ramon on puc trobar la teva opinió sobre l'assumpte del cinema i Mataró Parc? És que a la web de l'ajuntament no trobo la transcripció dels plens.

Serguéi Vergara ha dit...

Hola Ramon, soc en Sergio, fa poc vas escriure al meu blog, e escrit un article si se li pot dir d'aquesta manera i m'agradaria que donguèssis la teva opinió, es sobre l'odi per catalunya. Moltes gracies Sergio

Ramon Bassas ha dit...

- Turrai,
A veure si guanyes la batalla, doncs.

- Ferran,
Amb el toothing no estic gens al dia...

- Pedro,
Que jo recordi, no hem parlat mai d'això al ple. Per cert, vui he anat al cinema al Mataró Parc, és d'això del que vols que parli? Al Ple?

- Sergio,
Gràcies per escriure. T'hi he penjat un comentari.

Pedro ha dit...

No pas Ramon, em referia al dia que la policia local va demanar la identificació a un grup de manifestants a favor del doblatge al català dels films que s'estrenen a Catalunya. No em vas donar l'opinió perquè deies que en parlaries en un altre lloc. Suposo que et referies al ple.

Ramon Bassas ha dit...

- Pedro
Ah, no sabia que eres tu, em semblava que m'ho demanava un anònim. però vaja, tal i com li vaig dir, espero la petició formal d'explicacions (anunciada en una notícia que em va lincar l'esmentat anònim al post anterior) per poder respondre-hi adequadament. No hi ha cap problema.

Pedro ha dit...

Moltes vegades t'he escrit com a anònim per mandra a posar el nom i la contrasenya.
Gràcies

Ramon Bassas ha dit...

Pedro
Ah. Però és que em fa més il·lu saber que ets tu.