dissabte, d’octubre 29, 2005

Blocaires | Atur | Estatut

Més blocaires
:
Els cyborgs (Buxó dixit) en què ens estem convertint, aquests personatges dels quals les tecnologies actuals ens estan configurant (que consti que encara no tinc ni cotxe, ni MP3, ni sóc al Messenger, ni uso la major part dels programes o la memòria dels ordinadors que utilitzo, que només sé fer servir un sol programa per cada un dels electrodomèstics, ni uso allargadors del penis o de l'orgasme, o del fetge, ni tinc webcam, ni sé com caram funcionen la majoria d'aparells del món... o sigui que mireu si em falta camí per córrer... sóc un cyborg despullat!) som cada dia més. En la versió blocaire s'hi incorporen companys com l'arenyenc Ramon Vinyes (foto), regidor i missaire com jo, i informàtic, o els barcelonins Francesc Gonzàlez (també informàtic, una de les persones del PSC qui més anys fa que conec i una de les més entranyables, segurament-sense ell saber-ho- el que ha fet més per la meva alfabetització digital) o Albert Aixalà, director de la Fundació Campalans.
:
Menys atur, més recolzament a l'Estatut
:
Serien els dos titulars del que més m'ha interessat de la premsa d'avui (el que més m'ha commogut, ja ho va fer ahir quan m'ho van fer saber, és un crim, un més, contra les dones, molt a prop). L'índex d'ocupació és el més alt i l'índex d'atur el més baix des de 1979, a Espanya, el que representa una gran notícia, d'acord amb les dades publicades avui. Abans que m'ho recordi en Miguel, cal dir que preocupa l'increment de la temporalitat, però. Malgrat això, les dades permeten plantejar-se aquest repte amb molta més seguretat, amb més fermesa, sense altres urgències.
:
Crec que hi ha algunes causes promogudes pel Govern Zapatero, ja que el comportament de l'atur és a Espanya diferent que a la Unió Europea, la mitjana de la qual, per primera vegada en 43 anys, és per damunt de la d'Espanya. D'una banda, que es practiqui una política econòmica de rigor, tant des del punt de vista pressupostari com en l'animació de l'economia. I d'una altra, la incorporació al mercat legal d'un munt d'immigrants que no hi eren i que, per tant, tampoc no cotitzaven a a Seguretat Social (amb el PSOE, els immigrants paguen, amb el PP, no ho feien i s'alentava un dumping intern, de facto).
:
L'altra notícia és la publicació d'una enquesta segons la qual el 75% de catalans veuen que el nou Estatut significarà un increment de la seva qualitat de vida. En general, les dades són molt positives respecte al suport social que té el nou text i desmenteix els qui diuen que aquest no hi és o és molt menor del que sembla en principi. El post de Naya, l'altre dia, i l'article de Pilar Rahola avui, a El País, ajuden amb una mica de conya i de mala llet a desemmascarar les crítiques més absurdes en què el PP s'està instal·lant.