:

Foto: © 2008 Ajuntament de Mataró
En utilitzar criteris empresarials, intervé amb rigor però també amb l'ambició necessària
És una empresa que participa en altres operacions per tal que aquestes tinguin força suficient i el canvi urbà arribi a les persones, als serveis
2. Pumsa ara
3. Els riscos i les oportunitats
A ningú se li escapen dues amenaces que planen sobre els sectors en què intervé PUMSA
Però hi ha oportunitats
Se trata de un heterodoxo grupo de 21 miembros, de los que 15 proceden de países en desarrollo. Muchos son políticos, altos funcionarios -como los actuales gobernadores de los banco centrales de Indonesia y la República Popular China-, profesores o ejecutivos de países como India, Brasil, Reino Unido, Chile, Singapur, Suecia, Perú, Suráfrica, Egipto, Estados Unidos o México, o representantes de instituciones internacionales. No faltan dos premios Nobel en Economía: Michael Spence y Robert Solow.
Han explotado plenamente la apertura de la economía mundial, han mantenido estabilidad macroeconómica, tienen altas tasas de ahorro e inversión, dejan a los mercados la asignación de los recursos y tienen gobiernos comprometidos, creíbles y capaces.
:* article sota el títol "Un dia en la vida d'un polític local" al Butlletí de l'ACO (abril 2008). Il·lustracions: Bill Murray al film Groundhog Day (EUA, 1993), foto de l'IES Miquel Biada i foto meva.
El PSC ha preparat un breu document amb els principals arguments a favor d'un nou sistema de finançament autonòmic, en compliment del que fixa l'estatut de 2006. Arguments contra prejudicis i a favor de les polítiques socials que gestionen principalment les comunitats autònomes al nostre país. Us recomano que hi fe una ullada, no us decebrà. Després, a trobar aliances. Vegeu aquí el vídeo de presentació:
:
El món al revés
:
Dimarts passat vaig haver de dir algunes obvietats. Que quan s'acusa algú, fins i tot quan es sospita d'algú, cal tenir algun indici o prova, no pas al revés. Vaig haver de dir que, quan la prova recau sobre l'acusat, és que estem en un món que no garanteix prou els drets de les persones. I que si la difussió d'aquesta prova, a més, és il·legal, ens trobem en una situació d'indefensió. I més coses. Vaig decidir fer una declaració jurada per esvair -de nou- tota sospita, després de les insídies llançades pel cap de grup de CiU contra mi (si ho fa contra mi, ho pot fer contra tothom). Que aquest senyor es dedica -només- a fer exactament el mateix des de fa mesos i, una darrere l'altra, totes les acusacions es queden en no-res i tots els anuncis d'iniciatives judicials en bluff. Que ja advertia Antoni Valls que "Joan Mora no pot tenir credibilitat davant els ciutadans si tracta així a un col·laborador proper com sóc jo"... imagineu-vos de quina calanya es tracta. Que l'objecte real de tot això és distreure'ns de l'objectiu de canviar la ciutat, de fer-hi el programa de reformes que cal fer, d'impedir el Govern que els ciutadans van triar a les urnes, amb el pitjor estil d'oposició que hem vist mai, a Mataró (fora, hi ha mestres a la Cope i en l'aznarisme). Que no cessaran, és clar. Que no cessarem, és clar. Que hi ha hagut lluites més complicades. Que val la pena fer coses més importants que perdre ni un sol minut més en aquestes xorrades.
:
* text del comentari sobre llibres que s'emet demà divendres dia 23 a les 8 del vespre (reemissió dilluns al migdia) a l'espai Creure Avui, de Televisió de Mataró.· Us podeu descarregar el llibre sencer en pdf, aquí.· Vegeu article de Jordi López Camps a revista del Cidob (2006?) La laïcitat necessària.
· Vegeu article de Manuel Valls Laïcitat i estat, a la revista FRC (núm. 12), Fund. Rafael Campalans, 2006.
· Fotos: Universitat de Sevilla, El País, Joan Ribas, Foc Nou i Fundació R. Campalans.
· Notícia de la presentació del llibre, aquí.
· Vermell a part. Art xinès contemporani, a la Fundació Joan Miró (Parc de Montjuïc, Barcelona)· Reportatge de Mercè Ibarz a Magazine (24.2.2008)
· Zhù Yì!. Fotografia actual a la Xina, a la La Virreina (Rambla 99 - Barcelona)
· Crítica de Manel Ollé a La Vanguardia (23.3.2008).
· Crítica de Joana Hurtado a Time Out.
· Vídeo-notícia d'Agència EFE a Youtube.
· Il·lustracions. Liu Zheng: Les quatre belles, 2004; Huang Yan. Paisatge xinès: Tatuatge número 2, 1999; Xiaochun Miao, Capital, 2003.
:Como cualquier persona que se haya pasado 15 años en un colegio católico, no soy católico; como cualquier persona que se haya pasado 15 años en un colegio católico, soy anticlerical; como cualquier persona que se haya pasado 15 años en un colegio católico, soy católico. ("El microchip", 4.5.2008).
El primer pollo que se preguntó para qué sirve ser bueno no era un imbécil, pero se lució: desde entonces no hemos hecho más que devanarnos los sesos con la misma pregunta. Como en este caso lo interesante no es sólo la pregunta, hay respuestas para todos los gustos; la que más éxito ha tenido entre nosotros declara que, si eres bueno, una vez te hayas muerto te pasarás la eternidad entera tocando la bandurria en compañía de San Pedro. La perspectiva no suscita un entusiasmo unánime, pero en el fondo todo el mundo sabe que es falsa; también, que ser bueno no sirve absolutamente para nada salvo para hacer el ridículo y para que, si eres no bueno, sino buenísimo, y si tienes una suerte espantosa y no has traído al mundo unos cabrones, cuando seas viejo, tus hijos acepten convertirse en tus padres y, antes de que tú los abandones en la intemperie del mundo, te bañen, te peinen, se rían contigo y te limpien la caca. Visto lo visto, no parece que de momento podamos aspirar a más. ("Ética de la caca", 11.5.2008)