dimarts, de febrer 01, 2005

Escoltar

Avui he dedicat força part del dia a escoltar. Passeig en un barri impregnat-me de sensacions, d'anomalies i d'encerts, de la mirada crítica i conscient dels veïns compromesos. Després, m'ha vingut a veure un senyor que em va enviar uns poemes sobre Europa, fa uns dies, i que vaig demanar de parlar amb ell. M'ha explicat a grans trets la seva vida i m'ha recitat algunes peces que se sabia de memòria, a banda de repassar-ne d'altres, algunes d'elles publicades a la premsa local el 1973. Va ser pastor, a Andalusia, i només va anar un any i mig a escola. Ara està jubilat, està molt orgullós de les seves tres filles amb carrera i té ganes de donar a conèixer les seves peces. Miraré què puc fer.
:
En Ramon Radó trenca el seu silenci blogaire amb dos articles sobre la situació basca. Una mica massa de política-ficció, però suggerents. Avui, que hi ha hagut el debat sobre el Pla Ibarretxe al Congrés. També ha estat un dia d'escoltar i d'escoltar-se. Seria bo que s'aprofités la mà estesa de Zapatero per reconduir el debat nacional cap a la màxima entesa entre bascos. Per fugir de la polarització i dels extrems, dels que són feliços amb l'enfrontament (per cert, el conseller Bargalló també rebutja el Pla Ibarretxe).
:
La reflexió d'avui
:
"Doneu-me el tros de mar d'una gavina, el raig de sol del vell gat que dormia sobre el canyís, el silenci de la roca del desert, i quedeu-vos amb tota la història de la veritat". ( 305, La permuta).
:
Rafael Argullol, El pont de foc, Ed. Destino, Barcelona, 2004, pp. 114-115.