dijous, d’abril 21, 2005

Història, més papa, nous lectors

Data històrica
;
lopezaguilar Pedro Zerolo, de l'Executiva del PSOE, felicita López Aguilar després d'aprovar-se els casaments gais. Foto: REUTERS
:
Avui, el Congrés dels Diputats ha viscut una jornada històrica tant per la modificació del Codi Civil que permet contraure matrimoni a persones del mateix sexe com per la la llei del divorci ràpid, que contempla que un jutge pugui dictar la custòdia compartida dels fills en casos excepcionals. Ambdues qüestions formaven part del programa socialista i finalment han estat aprovades. Vegeu què diu Miquel Iceta.
:
Bavarès, llatinitzat i tendre
:
Dit això, no treu que em posi pesadíssim recmanat-vos de nou l'article d'avui de l'Antoni Puigverd a La Vanguardia. Els fagments d'avui:
  • "En estos días de duelo y vacío, de impacto mundial, de presión máxima por la desaparición de un Papa magno, el cardenal Ratzinger, con mano de muñeco de peluche, cogió el timón y pronunció importantísimos discursos. Marcaban el terreno de juego con claridad diamantina, aunque con acento de abuelo bávaro, latinizado y tierno."
  • "No expresa su posesión de la verdad como un fanático, sino como un sabio, como un intelectual que ha llegado al convencimiento gracias al conocimiento".
  • "Ayer, en su primer mensaje retransmitido en directo, cuando estaba describiendo no las prioridades internas (tradición, eucaristía, ecumenismo), sino la propuesta católica para el mundo, Ratzinger insistió: la verdad es cristiana. Y, para fijar la idea, usó una metáfora evangélica que casa como un guante con su crítica al relativismo contemporáneo: Cristo se presentó como "la luz que guía en las tinieblas".
  • "Como en los tiempos antiguos, el poder simbólico de la Iglesia es muy alto. (...) Ratzinger quiere dar una vuelta a la tuerca: quiere concretar el diálogo filosófico. Y habla, sin tapujos, de verdad teológica. Su intención es pasar de un poder simbólico a un poder determinante."
  • "La fuerza de la verdad interior que consigue conmover la realidad exterior. ¿Conseguirá Ratzinger desarrollar la empresa hercúlea de conmover al mundo relativizado? ¿O, por el contrario, estará encerrando en el corazón del mundo católico una verdad pura y consoladora para dar seguridad a los ya convencidos?"

Identificant lectors

Em trobo a Barcelona a l'amic José María Ortiz, advocat, activista a favor de les modificacins que avui s'han aprovat al Congrés. Em diu que llegeix aquest blog. També ho fa, segons m'ha arribat per una tercera persona, l'arenyenc Joaquim Montmany. Cada vegada que identifico lectors em poso a pensar ràpidament quantes tonteries meves deuen haver llegit. En tot cas, prego sigueu indulgents.