diumenge, de juliol 01, 2007

Internet contra la depressió

Llegeixo a La Vanguardia la recent publicació de l'informe Projecte Internet Catalunya (PIC), impulsat por la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i finançat per Generalitat. El titular de la notícia diu que els internautes "son más activos, tienen más amigos y padecen menos depresiones" alhora que revela que el 83% de joves catalans entre 15 y 24 anys ssón habituals usuaris de la xarxa. "Además, están más implicados en la vida política", diu.
:
L'estudi ha estat dirigit pel sociòleg Manuel Castells i Imma Tubella, directora de la UOC. Castells ha dit que "las nuevas tecnologías no encierran a la gente en casa sino que activan la sociabilidad". També recorda que l'abandonament escolar "que es del 30% y representa un problema para el futuro, puede combatirse con las tecnologías y a través del reciclaje del profesorado".
:
L'estudi conclou que hi ha un fort component identitari entre els usuaris d'Internet. L'informe diu que "el uso de Internet está asociado a un proyecto de construcción identitaria catalana que busca una nueva modernidad del país como cultura autónoma". Un bon gerro pels que pensen el contrari. A mi, però, m'agradaria que, a més, hi hagués altres valors a transmetre, posats a fer ja que la identitat, siguem sincers, no és un valor. És transitiva de valors, si de cas. I no sempre.
:
Foto: Efe.
:

4 comentaris:

En blanco ha dit...

Ramón, si no es molestia, faré el meu comentari en castellá.

Estoy de acuerdo con el estudio, pero también con tu "anotación". La reafirmación de la identidad, puede ser un ejercicio de "ego" que propicia la perdida de comunidad, por lo tanto de la "civitas".

Y en este sentido, creo que es uno de los graves problemas que arrastra la blogosfera en general y la política en particular. Si seguimos pensando en la blogosfera como un medio bidireccional, y por lo tanto tradicional, está muerta.

Creo que muchos compañeros y compañeras han confundido conceptos como visibilidad, rankings, con lo que es la esencia de la blogosfera, un gran medio que lo conforman muchas personas.

Por que alguien muy sabio dijo algo así como..." en el capitalismo cualquiera puede ser el número uno...el problema es que solo uno o una puede serlo".

( No quiero adoptar terminología marxista clásica...pero el capitalismo existe)

Un abrazo muy grande desde Santiago de Compostela.

Ramon Bassas ha dit...

Enrique,

D'acord, però la identitat (i l'ego) no poden pas substreure's de la comunitat, no són pas incompatibles, ans el contrari. Tant a la ciutat "real" com a la "virtual", part del nostre encant està en 'exhibir-nos', compartir i competir...

Una abraçada ben catalana i ben gallega!

En blanco ha dit...

Coses del idealisme...una mica de pragmatisme, dona el suport i sobretot l'equilibri.

Encare i aixó, els perills existeixen...i nosaltres no actuem com una pinya...malahuradament.

Graciès.

Ramon Bassas ha dit...

- Enrique,
Bé, no desesperis. Una vida amb riscos és una vida real.