dilluns, de març 21, 2005

La tendresa

"Llavors Maria prengué una lliura de perfum preuadíssim de nard autèntic, ungí els peus de Jesús i els hi eixugà amb els cabells, i la casa s'omplí de l'olor d'aquell perfum" (Joan 12, 3)
:
Million Dollar baby

milliondollarbaby
:
Ahir, aprofitant que tenia unes hores i cites pendents, vaig anar a veure finalment la pel·lícula Million Dollar Baby (vegeu crítica de Judith Vives) i em va agradar molt. Hi anava havent llegit bones crítiques (no sempre és recomanable) i amb la meva predisposició habitual als films d'Eastwood, que cada vegada m'agraden més. Està bé tot (ben dirigida, ben narrada, ben enfocada, ben intepretada...) i la història, molt especialment. Em sembla que l'amor, l'amor veritable, és així com cal representar-lo. L'aposta per l'altre i pel seu camí, per poc clar que el vegem, l'obsessió per la protecció front el món ple d'amenaces, ser al seu costat sempre, l'acompanyament a ple combat, sempre al ring, la primacia de la llibertat per damunt de tot, deixar-ho tot si cal. I la tendresa enmig dels cops de puny i les ferides, la bellesa entre regalims de sang i de suor, la tènue llum enmig de la foscor.
:
Setmana Santa - I
:
cristempar Santíssim Crist de l'Empar, de Francisco Salzillo (1739), Parròquia de Sant Nicolau de Bari (Múrcia). Foto: G. Carrión.
:
"Otro hombre desnudo y hasta entonces también desconocido pendía de una cruz por ese tiempo y toda una fiesta llena de sensualidad se celebraba alrededor de sus llagas"