dissabte, d’octubre 25, 2008

Contra els accidents

He trobat molt ajustat i correcte l'editorial que capgros.com dedica a l'anunci de la instal·lació de càmeres fotogràfiques contra excés de velocitat en determinats carrers de Mataró. Lluny de caure en la crítica fàcil (que massa aviat s'alinia amb l'infractor... només perquè el fan pagar), l'escrit, que porta per títol Mesures per evitar accidents, és molt més sensat. Diu:
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El departament de Via Pública de l’Ajuntament ha detectat que prop d’una quarantena de vehicles se salten diàriament en vermell un semàfor ubicat a la ronda del Cros. Les dades, extretes a través d’una càmera fotogràfica, són preocupants, tal i com ha destacat el regidor de Via Pública, Oriol Batista, sobretot perquè el citat semàfor es troba just al costat d’una escola de primària. Per aquest motiu, l’Ajuntament ha decidit que instal·larà, a partir de l’any vinent, quatre o cinc càmeres fotogràfiques més, similars a la de ronda del Cros, de cara a controlar i sancionar els conductors que se saltin els semàfors en vermell. Es tracta d’una mesura força impopular, que segur aixecarà crítiques i recels, tal i com passa sempre que s’anuncien accions sancionadores en l’àmbit de la mobilitat privada. Segur que sorgiran comentaris típics en aquestes situacions, com ara acusacions a l’administració de comportament coercitiu i afany recaptatori. Però les dades són les que són. És força greu que en un sol semàfor s’arribin a detectar una mitjana de quaranta vehicles diaris que se’l salten en vermell, un fet que de ben segur es repeteix en altres semàfors de la ciutat. No cal ni citar els perills que comporten aquestes accions per part dels conductors. Aplicar sancions, per molt impopular que sigui, té per desgràcia un efecte dissuasiu molt més gran que qualsevol altre tipus de mesura de caràcter més cívic i dialogant. Això no implica, però, que s’hagin de deixar de banda les campanyes de sensibilització i altres iniciatives en aquest sentit, ja que totes elles sumen de cara a aconseguir l’objectiu principal, conscienciar els conductors i reduir els accidents als carrers de la ciutat.
Foto: càmeres de prova a la Rda. del Cros (R. Gallofré)
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13 comentaris:

esparver ha dit...

Ja que hi esteu posats podríeu canviar la banda reductora de velocitat que hi ha?

Napoleón Bonaparte ha dit...

Mira antes que me acuses, de colocarme junto a los infractores, por lo que te voy a decir, advierto que yo conozco ese semáforo, y es cierto que muchos se lo saltan. Yo lo he visto, varias veces. Y si se lo saltan, multa al canto no hay más. Yo nunca, me he saltado un semáforo. De hecho, te lo aseguro, nunca me han multado, nunca ni por saltarme un semáforo, ni nada más. Nunca.

Eso sí, cuando tenía "la vespino" hace décadas, era otra historia. Ir con dos, que estaba prohibido, ni te cuento la de multas, entre llevar a colegas detrás, la novia,etc. Era la época, que ni el casco era obligatorio. Además, yo era un chaval y ya sabes. Ir con dos, y vaces hasta tres. En fin

Que como digo, yo qu conozco ese semáforo y paso cada día y los fin de semana, etc, y muy amenudo, es cierto. Lo he visto.

Lo que te comento es, que es muy curioso, que se intale esta cámara, la primera, en un semáforo, que se sabe y mucos lo hemos visto, que muchos se lo saltan. Es decir, que no nos planteamos, como es posible que este semáforo, se lo sante la gente, y son muchos. Cosa, que te aseguro que no he visto en otros semáforos, que como entenderás, no solo conozco este. Y en todos los otros, nunca he visto a nadie que lo pase en rojo..

Me refiero, a que llegas al semáforo en cuestión, este, y se te queda una cara de tonto, al ver que está en rojo, no hay nadie, etc.

De ora forma, que a lo mejor, el msmo a según que horas, no es necesario su regulación, deba ser otra distinta como los fines de semana etc.

Y que el Ajuntament, conociendo, que ese semáforo, como muchos usuarios como yo, sabemos, y vosotros también, que a según que horas y días, muchos se lo saltan, que es la excusa perfecta, para de esta forma tener argumentos y colocarlos en otros puntos de la ciudad, que yo al menos, los que más conozco, no ocurre tal situación o yo nunca la he visto, cuando en este, es a diario.

As´´i, que a ver esas cuarenta fotos, a que hora son tomadas, y qué días, y verás, como el problema es otro o hay varios.

Que quien lo ve, se lo salte, yo no lo hago y que a lo mejor, debe estar en otra situación o regulado de forma distinta. Lo que está claro, es que si está rojo, no se debe pasar. Así que a ver si nos damos cuenta, por qué cuarenta, si lo hacen. Y no creo que cuando se lo salten, lo hagan a gran velocidad sino como he visto varias veces, el coche de al lado, mira la luz, ya está parado, mira a derecha e izquierda, y como alli, nohay nadie y los peatones tienen pulsador, ya me entiendes, a diez por hora, tiran para adelante.

Asi que con estas circunstancias, en vez de encontrar cual es la razón de cuarenta conductores a diario, que se lo saltan, colocamos la cámara y tenemos la excusa perfecta.

Es difícil, no defiendo a nadie, no hago de abogado del diablo. Lo que no es normal, es lo que ocurre. Algo no funciona. Este semáforo, su mayor función es en horario escolar, salida entrada, el resto de los días y horas, con el pulsador, sobra.

Y que conste, que yo lo veo rojo, y espero, eso si, a veces me hecho un cigarrito y todo.

Un saludo

Anònim ha dit...

Estic a favor dels semafors i radars en punts negres que prevenen accidents. ( a frança ens poden donar lliçons de com possar radars preventius d'accidents)

Estic en contra dels semafors i radars posats amb afany recaptador. (amb aixó, aqui a espanya sou els reis)

Aquest senyor d'abans, napoleó, te rao:
Es un semafor a sobre un pas cebra. Fora d´horari escolar, (o si voleu, de 22:00 o 23:00 hores fins a les 07:00 no te un volum de vianants que justifiqui que el semafor estigui en el seu cicle verd/vermell.

La sugerencia del botó (com hi ha a tants puestos) en horaris a on no hi han vianants o hi han molt pocs, es bona i segur que no significa un encariment significatiu.

Altrament, aquest semafor estará preparat per caçar a qualsevol que pasi a les dues o tres de la matinada, miri per tot arreu, no vegi a ningú i decideixi cometre el petit pecat de pasar un semafor desert. Si no recordo malament, per el que vaig llegir a no se on, un semafor a mataro son 4 punts i 150 euros.? Seria una putada en tota regla.

A veure si sou capaços de fer ho inteligentment.

Ramon Bassas ha dit...

- Esparver.
Ho diré al responsable.

- Napoleón,
Lo cierto es que estes sistema, donde se ha probado, funciona.

- Anònim,
Et puc ben assegurar que l'efecte 'recaptatori' -que dius tu- d'aquests sistemes dura poquíssim. Aquí rau la seva efectivitat.

Anònim ha dit...

Hi msr.Raimon, sorry.
Ayer te la colé desde el SUEDEM?? mataroní,
je je je je, Sorry.
Una abraçada.
OTRO CABEZON.

AHH, sobre los semáforos, aquí en "SUECIA" somos muy cordiales y respetuosos, nos paramos y dejamos pasar a las "ardillas" aunque sea de noche, y a los murciélagos, je je je .

Napoleón Bonaparte ha dit...

Y colocar un policía veinticuatro horas, fuull time, también. Si la slución es "sencilla". Colocas una cámara donde se lo saltan cuarenta conductores al día. Y a lo mejor, es cuestión de regularlo, el semáforo, a las horas que realmente es efectivo.

Y saber por qué se lo saltan cuarenta cada día.

Yo creo que para este camino, no necesitamos estas alforjas y más que costarán mucho dinero, se extenderán a otros puntos y crean un precedente que lo justifica.

Ya lo he dicho, a ver esas horas, de las fotos, y los días.

Y qué casualidad, que la prueba piloto, la que el resultad justifica su implantación, la de las cámaras, de forma más general, es en este semáforo y no buscar el por qué de esta circunstancia tan curiosa, cuarenta al día.

Y la extrapolación de capgros, extendiendo la situación a otros sitios de la ciudad, creo que si datos, no está justificada.

A lo mejor debes plantearte si a las cuatro de la matinada, en una recta, con toda la visibilidad, con otro semáforo que lo ves verde a cincuenta metros, que no hay nadie, tienen pulsador los peatones, tines que estar parado, no sindo un cruce que la visibilidad es nula y es que en esa recta hay dos semáforos, continuos a pocos metros, que sirven para cruzar la calle y dan serviso al colegio. Cuando no hay colegio, la peatonalidad, es casi nula mademás que tienen pulsador del semáfaro, y colocasrlo en rojo.

Así que creo que el gasto de las cámaras, ojo, en este semáforo, no está justificado. Este y el contiguo deben estar verdes, y los peatones, cambiarlo cuando lo necesiten y regulado automáticamente, para que en días laborables y horas de colegio, no se hasta las siete de la tarde, tenga una configuración distinta y acorde al número de peatones.

Recuerda que es una de las rondas exteriores de la ciudad y usada por muchos coches al día, y que en una ronda de mucho servicio el semaforo a algunas horas, fuera del horario y días escolares, no tiene mucho sentido. Y me he reitero, que nunca me lo he soltado y a veces, llevano a gente en mi vehículo, alguna vez lo hemos comentado. Qué hacemos aquí parados.

Un saludo

En fin

Anònim ha dit...

Bassas, soc el anonim que ha intervigut arradera del bonaparte.

t'en vas per les branques i no vas al moll de la questió: la teva es una resposta que em fa temer que el semafor sera de cicle les 24 hores i no dels de botó.

Ramon Bassas ha dit...

- Anònim 1,
Ok, m'agraden les bromes.

- Napoleón i Anònim,
recullo les vostres observacions, gràcies per fer-les arribar.

Carles Dresaire i Gaudí ha dit...

La mesura la trobo bé, ja que la seguretat de les persones, i en concret dels nens és important.

Ara jo em faig la pregunta (eterna):
Com és que a les entrades i sortides de les escoles es permet aparcaments: a la vorera, a doble fila, al pas de vianants..... fent que la gent passi per on pugui i que la seguretat del vianant desapareixi?

Aquests actes INCÍVICS, no són multats, i si no recordo malament en el codi de circulació està com a infraccions, i per aquest motiu, fora d'una escola et multen. La llei és igual per tothom?

Napoleón Bonaparte ha dit...

No sabes, lo tranqulo que me quedo, con hacertelas llegar a ti. El máximo regidor en Urbanismo. Aunque esto, del semáforo es otro tema. Seguro, seguro, serán tenidas en cuenta. Ya te digo. ;-)

Un saludo

Ramon Bassas ha dit...

- Carles,
Els problemes s'han de resoldre un a un, i potser no tots de cop.

- Napoleón,
Soy el máximo y el mínimo... Aunque tienes reazón que en ese tema yo no he intervenido.

Carles Dresaire i Gaudí ha dit...

Fa anys que existeix aquest "problema", a veure quants anys més durarà.

Ramon Bassas ha dit...

- Carles
Els que faci falta, abans n'hi ha de més greus.