dissabte, d’octubre 04, 2008

El meu Carrera | Cabré estrena

El meu Carrera
: :
Vaig conèixer Joan Carrera fa força temps, en una trobada de la Jobac, on hi venia a comentar un text evangèlic. Jo, que devia estar més pendent de les noies o de la son -recordo que era un dia al matí- de cop vaig veure'm impressionat per aquest senyor gran (aleshores ja el veia gran) que deostrava una enorme capacitat de desgranar tot el fons del missatge que hi havia rera un text senzill. Després, fou nomenat bisbe auxiliar i més tard li fou encomanat el nostre territori. De manera que l'he vist moltes vegades i també l'he anat seguint. A la tele, per exemple (quan caram veuran els bisbes que s'han d'enfrontar a la tele) o en actes com aquest del PSC de la foto, fa tres anys, del que ja us vaig parlar. destaca l'home del diàleg, aquell que veu l'alè de l'Esperit on altres hi troben l'aire dels problemes, el dels treballadors i els desemparats i el que volia que tota l'Església (no tan sols la progre) s'integrés a la societat democràtica. Aquell home i bisbe que tothom diu que hauria d'haver-n'hi més. I potser fem tard, ell ja hi era i no semblava que se'l fes servir massa, amb tots els respectes. Però és bo que ens emmirallem en aquest savi discret que admirava tothom. Descansi en pau.
:
:
Cabré estrena
:

:
Demà diumenge a la tarda s'estrena una obra de Toni Cabré, Iglú, a Girona, en el marc de la Temporada Alta. L'autor teatral de Mataró veurà representada la seva peça dirigida per un altre mataroní, Moisès Maicas, i co-produït per una empresa mataronina, la cooperativa Arcàdia. Mataronisme a tope. Tant, que me'n vaig a veure-la. La interpreten Xavier Capdet i Jordi Martínez. No són mataronins, però vaja. I podeu veure el vague comentari que vaig fer del text aquí, on ja esperava aquesta estrena. Tot arriba.
:

2 comentaris:

Anònim ha dit...

ERA EL ULTIM BISBA CATALANA. ARA ESL CREIENTS,JO NO HU SOC, AMB ESPRIT DE PATRIA, ESTAN SOLS. SE CATALA, NO ES NEIXAR A CATALUNYA O ELS PAISOSO CATALANS, ES ALLO QUE TOTS SABEM, MEINYS AL VATICA, O POTSER SI. JUGANT AMB BCN......

Ramon Bassas ha dit...

- Anònim,
Bé, segons com no m'importaria que no fossin catalans. però t'enenc.