dilluns, de maig 31, 2010

Rondes de Mataró i Tren orbital

:
Divendres passat, la meva companya Núria Aguilar, regidora de Mobilitat, i jo mateix vam presentar, d'una banda, el procés d'explicació pública del projecte definitiu de les Rondes de Mataró i del pla de reserva de sòl del Línia Orbital Ferroviària i la variant de Mataró. També vam donar a conèixer quines han esta les millores introduïdes en ambdós pocessos a partir de les al·legacions que els seu dia presentà l'Ajuntament de Mataró, millores que -penso- han estat substancials i positives.
:
Podeu accedir a conèixer el contingut d'aquesta presntació clicant aquí sobre les Rondes de Mataró i aquí sobre el Tren Orbital.
:
Respecte al primer dels temes, que pretén resoldre i ordenar millor els problemes del trànsit no urbà de la ciutat i l'acessibilitat d'aquesta amb el sistema viari català, vam destacar les millores introduïdes en els accessos (noves rotondes, nous vials d'accés, més capacitat de moviment) i també en els trajectes per vianants. En les sessons de divresos consells sectorials i territorials, així com el Consell de Ciutat, hi podrem aprofundir i ben aviat s'inicia la licitació, segons paraules del conseller Joaquim Nadal.
:
El segon, tot just ara en tramitació urbanística, inclou exactament totes i cadascuna de les al·legacions que vam proposar. D'aquesta manera es rebaixen les afectacions i s'assegura del tot la continuïtat de l'activitat agrícola a les Cinc Sénies. En aques projecte, potser (on la cobertura ferroviària per ciutadans passarà del 10 al 83%), es veu fins a quin punt lesnove infrastructures de transport poden condicionr el futur urbanístic (i les dinàmiques ciutadanes) de Mataró:
  • Perla generació de noves centralitats urbanes
  • Ergo, l'extensió territorial de la qualitat urbana associada a la mobilitat
  • La consolidació de Mataró com un espai singular perfectament connectat a la trama de la gran regió de Barcelona, una de les àrees econòmiques més potents del món
  • Ergo: districte industrial únic, aliances competitives, etc...
  • Canvi en elplantejament de la mobilitat: primacia del públic (i ferroviari) damunt el privat, increment de la intermodalitat, major connexió amb les xarxes transnacionals de la Regió: gran veolcitat ferroviària, aeroport intercontinental, corredor mediterrani...
:
Senyors i senyores: això és el que ens estem jugant. La primera divisió. I el model de ciutat que tan bé resumeix l'alcalde Joan Antoni Baron.
:

2 comentaris:

Anònim ha dit...

A veure si ho entenc:

Voleu mantenir l'antiga linea. Soterrarla, mantenir l'antiga estació, i ademés fer ni mes ni menys que 4 estacions mes. Rocafonda, Parc Central, Cerdanyola i Espartero

Aixó no unicament fa que el servei de rodalies sigui mes lent si no que sigui molt menys practic.Voleu fer servir un tren de rodalies com un tranvia urbá!!! Els trens no son per aixó! per aixó hi ha una cosa que es diuen "metro" o "tramvia".

I els aparcaments per els usuaris del servei de rodalies? A on estan els parkings??? perque posant les estacions a on las poseu, no hi veig possibilitats d'habilitar cap servei de parking decent.

No sería millor- i mes economic- una estacio central amb un gran node de conexió amb autobussos, taxis, edificis de parkings de gestió municipal (parking economic!) , etc.. que dongues serveis ferroviaris rapids i directes amb les principals ciutats com Barcelona? Perque el servei que hi ha ara es de pena. Una hora per fer 30 kms.... com es nota que no aneu molt sovint amb trens a alemania o estats units.

Encara teniu molt que aprendre. Realment es que no se si no sabeu mes o no ho enteneu o si es com sospitem la majoria de la poblacio, que ja no toqueu de peus a terra, com l'Hereu i la seva diagonal

Porteu el mateix camí.

Ramon Bassas ha dit...

Anònim
La idea és que amb el sistema de connexió de l'antiga línia de la costa i aquesta nova es pguin fer més varietats que en l'actual, inclosos trens més ràpids.
Que hi hagi més d¡'una estació no treu que hi pugui haver més intercanvis nodals, però alhora reforça la proximitat del conjunt de la ciutat amb la xarxa ferriviària, com passa en la majoria de ciutats de la segona corona metropolitana.