dijous, de desembre 16, 2004

Civisme i valentia

Civisme a Les Esmandies
esmandies Foto: J.S.
Ahir vaig tenir l'honor d'obrir un cicle de xerrades a Les Esmandies, organitzades per l'associació de veïns de Peramàs/Esmandies en aquest vell casalot del segle XVIII, amb una xerrada sobre Urbanitat i Residus, compartida amb el president de l'associació, en Pep Sivilla. A mi em tocava, especialent, explicar això de l'Ordenança de Civisme.
:
Em va permetre, especialment el diàleg, fer una sèrie de rflexions sobre l'ús dels espais públics i les responsabilitats de tothom, etc. Però, sobretot, apuntar-me un munt de "deures" per resoldre. M'encanta fer aquestes coses.
:
Valentia
:
Amb valentia s'han comportat tant el president d'una altra associació de veïns, el de Pla d'En Boet, i l'editorial de capgros.com, defensant la legalitat idignificant la tasca veïnal i periodística, davant la impresentable actitud d'uns pocs que van, pressumptament, cometre un delicte quan van interromple un ple. En fi, el jutge ho dictaminarà. Malgrat l'intent de politització, o de desviar l'atenció, espero que les coses es posin al seu lloc. A vegades em toca fer aquest paper, precisament a mi, però ara toca deixar fer la feina amb calma als jutges i fiscals.