dissabte, de maig 20, 2006

Catalunya pel sí | "división irreversible"

Catalunya s'abocarà al
:

O això almenys és el que diu l'enquesta del Centre d'Estudis d'Opinió, que atorgaria al al proper referèndum de l'Estatut quasi un 60%, amb una participació d'un 50% (dos punts per sota del 1979, que fou en dia feiner). De l'enquesta també es desprèn un amplíssim acord en la sortida d'ERC del Govern (un 60%), i en rebutjar la posició d'ERC, a darrera hora, canviant el seu vot per un no, amb un 65% de rebuig. Nous arguments per fer notar el grandíssim error del partit republicà.
:
Parlant d'això, dels genuïnament contraris a l'Estatut, crec que cal recomanar l'article que avui publica El País de Javier Pérez Royo (a la foto, de Paco Sánchez), del qual n'extrec aquest fragment:
:
Alianza Popular (AP) no entendió los procesos estatuyentes originarios de 1979-1980. tardó 10 años en darse cuenta que tenía que aceptar la estructura del Estado resultante de tales procesos. Para ello tuvo que refundarse como PP en el Congreso de Sevilla de 1989. Ahora no está entendiendo los procesos de reforma de los Estatutos de autonomía catalán y andaluz, que van a salir adelante sin ellos. Las restantes comunidades autónomas van a seguir este modelo de reforma más pronto que tarde. esto es algo que va a ocurrir se ponga como se ponga la dirección del PP.
:
Arguments del no a l'Estatut - III
  • Hoy, con la más honda preocupación, sólo puedo esperar que la voz de la mayoría obligue al Gobierno a retirar un proyecto que significa la división irreversible de España”. José María Aznar (30-9-2005).
  • Esto es un engaño a los españoles y de forma más particular a los que un día dieron su apoyo a Zapatero. Este Estatuto separa a Cataluña de España, fija un modelo de sociedad en el que no creen la inmensa mayoría de los catalanes, e impone un corsé brutal a una de las sociedades más dinámicas que he conocido y cuyo crecimiento económico dificulta”. Mariano Rajoy (30-9-2005)
  • Es el momento más crítico para la convivencia desde 1977”. Federico Trillo (1-10-2005).

:

2 comentaris:

Pedro ha dit...

Ramon,realment sou incapaços de donar un sol argument a favor de l'estatut?

Ramon Bassas ha dit...

Pedro,
És que ara estic repassant els del no. Jo n'he anat donant alguns. Més info: www.nouestatut.info