dilluns, de maig 22, 2006

Independentistes pel 'sí' | Vídeos | "riesgos de balcanización"

Independentistes pel
:
No sóc independentista, crec que es nota. I confesso que m'agradava quan els d'ERC deien que ells eren independentistes però no nacionalistes, crec que era una bona manera de posar el debat on toca, en el de si ens seria bona estratègia o no una possible Catalunya independent, més enllà de si ens la mereixem o no, de si som o no som i tot aquest debat essencialista. Malgrat tot, continuo pensant que seria una mala solució per Catalunya.
:
Hi ha qui no pensa pas així i, malgrat tot, creu que el nou Estatut que se'ns proposa va en la línia d'una millora substancial de l'autogovern que val la pena de sumar-s'hi. Amb entusiasme, com avui fa Xavier Rubert de Ventós a La Vanguardia, consicent que dóna resposta a les demandes actuals de la societat catalana. Arguments semblants als que feia servir un altre independentista declarat, com Jordi Sánchez, l'altre dia a El País, que acaba dient: "El próximo 18 de junio no está en juego la independencia de Cataluña ni tan sólo la reforma constitucional. Por eso, es perfectamente razonable que cualquier independentista -si no rechaza de lleno el actual autogobierno- apoye la mejora del mismo. El día que los independentistas seamos mayoría en nuestro Parlamento podremos iniciar otro proceso que de pura lógica ya no será de reforma estatutaria. Pero ese día aún está lejano y la reforma estatutaria no nos aleja de él. Rechazar la reforma no tiene en clave independentista mucho sentido."
:
Vídeos a la xarxa
:
De dues menes. Uns, de l'acte del PSC pel sí a Girona, divendres passat, amb Maragall, Zapatero i Montilla, pels que vam haver de quedar-nos a Mataró. Els altres, de la Romería del Rocío, de capgros.com, un document fantàstic pels que us ho heu perdut. (Foto: Santi Flores)
:
Arguments pel no a l'Estatut - V
:
Estamos en uno de los momentos más críticos de nuestra historia y probablemente abocados a una grave crisis nacional. En poco más de un año el actual Gobierno ha llevado a España al borde del abismo. España corre riesgos serios de desintegración, de balcanización y de volver históricamente a las andadas. El desafío al Estado es total y afecta a todas las instituciones del Estado, y digo a todas”. José María Aznar (7-10-2005).
:
Los ayuntamientos rechazan en su inmensa mayoría la ruptura del consenso constitucional y defienden la nación española”. Alberto Ruiz Gallardón (9-10-2005).
:
¿De qué virus están infectados estos catalanes que nunca se atreven a plantear las cuestiones de frente y por derecho? ¿No será que en el fondo -y en forma- lo que quieren es repicar e ir a la procesión?”. Jorge Trias Sagnier (10-10-2005).
: