dijous, de març 09, 2006

Adelfa | Sarkozy

Adelfa
:
De les moltes coses que s'escriuen al voltant del Dia Internacional de la Dona Treballadora, em quedo amb un interessant reportatge que publica avui el digital PortalMataro.com. Us demano que el llegiu, veureu com un grup de dones van treure tota la valentia que van poder i van decidir compartir la seva experiència, plantar cara a l'agressió i donar-se companyia i estimació. I van decidir, a més, dir-ho ben fort, perquè puguem posar un rostre proper i humà al llast de la violència contra les dones. Elles tenen molt clar que el que cal és alçar el cap, alçar el cos abatut, recomençar quan tot sembla perdut, confiar en la solidaritat humana justament quan aquesta s'ha fet més absent. Tota una lliçó de l'associació mataronina Adelfa. Gràcies.
:
Què vol el PP?
:
Vinc del Consell de Federació del PSC al Maresme que hem celebrat a Arenys de Mar en el qual Joan Rangel, en la seva intervenció, intentant entreveure quins són els veritables objectius de fons que s'amaguen rera els tactismes, ha destacat un article de Joan Subirats a El País que havia llegit ja aquest matí, que mostra clarament el projecte d'exclusió que promou la dreta radical europea, aquí representaad pel PP, i que em plau de passar-vos uns fragments:
  • La captura de Rajoy por parte de los perdedores del 14 de marzo se expresó en mil y un detalles, y se confirmó con la potencia de aplausos que recogieron unos y otros en el significativo plebiscito de militantes y allegados. Rajoy tiene fecha de caducidad. Aznar, mientras, ha aprovechado el tiempo para entregarse en cuerpo y alma al mensaje neocon y convertirse en abanderado español de lo que es ya en Europa un inicio de cruzada antiigualitaria, darwinista (y al mismo tiempo caritativa) en lo social y ultraliberal en lo económico. Y ése puede ser el futuro del PP.
  • La pasión se desbordó al glosar Sarkozy el término popular, que comparten el PP y la Unión por un Movimiento Popular, que lidera. ¿Cuáles serían los valores comunes que se encerrarían en el término popular en la versión de Sarkozy? El trabajo, el mérito, la recompensa basada en el esfuerzo, la responsabilidad. ¿Cuáles serían los grandes enemigos de esos valores?, ¿quiénes serían los adversarios a los que batir? Sarkozy lo tiene claro: el socialismo, el igualitarismo, la obsesión por la nivelación social. Es decir, todo aquello que provoca "que muchos gocen de derechos que no se merecen".
  • Hace ya años que Charles Murray en Estados Unidos difundió la idea de los underclass, una concepción según la cual existe una clase social que es sistemática y permanentemente "escoria" y, por tanto, es absurdo seguir invirtiendo en esos sectores y esas personas. No sirve de nada. Lo único que se logra es enquistar y convertir en permanente una dependencia estructural. Ante esa realidad, sólo cabe apartar de la circulación a ese sector. "Limpiar" (en expresión de Sarkozy dedicada a la "canalla" que puebla, según él, los suburbios de las grandes ciudades francesas) de gente sin futuro las calles, para que los que quieren trabajar, progresar y obtener recompensa de su esfuerzo lo puedan lograr sin impedimentos, trabas y estorbos.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!