dilluns, de gener 22, 2007

Nous blocs | Abbé Pierre | Afabilitat i intransigència

Nous blocs agregats
:
(Bé, ara ve quan batejo, que diu en Joan). Els més observadors haureu vist que he agregat nous enllaços a blocaires que conec, o que em fa gràcia que coneixeu. Parlo, per exemple, de la Cristina Jaumandreu, monitora del Grup d'Esplai Garbí. També hi he posat en Martí Casares, director del CEIP Anxaneta i veterà lector d'aquest bloc (avui he descobert que també veterà i clandestí blocaire), que em comenta directament i indirecta. També hi tinc el pinedenc Albert Lladó, alma mater de DiariMaresme.com i vàries inciatives, amés de flamant escriptor. I el que segur que serà el seu proper alcalde, l'amic Xavier Amor (el bloc de l'Amor, li dic jo). També hi he posat l'amic Vador Casas, amb qui ens coneixem de fa molts anys, quan jo vaig entrar a la JSC, i que té més possibilitats que mai d'atorgar l'Alcaldia d'Argentona al PSC (és el de la foto, menjant un cucurutxo). Un que ja és alcalde, i que ho seguirà sent, és el colomenc Barto Muñoz, que també he afegit al club. I, de molt a prop, el badaloní Ferran Bello, fins fa poc director del Centre de Cultura Tradicional i Popular de la Generalitat. De missa, diguem, incorporo tres blocs curiosos de la mà de l'Eloi Aran: La primera monja, la germana beneta de Montserrat Regina Goberna; el director del Full Diocesà de Solsona Josep Àngel Colomés, i de Marc Vilarassau, jesuïta que ara és a Lleida. També hi poso l'escriptor mataroní Jorge Carrión (o Jordi), ell no em recorda però jo sí. I, crític com és, fa que la llista sigui del tot heterogènia, a banda de la seva evident qualitat.
:
Mor l'Abbé Pierre
:
O la llibertat total dins la fidelitat total a Jesús i els pobres. I com a tribut, us deixo amb el post que li vaig dedicar fa poc.
:
Dues ciutats - I
:
pacheco
:
La suya era la dureza de un burgués consciente de que en los negocios no se deben hacer concesiones. La afabilidad es adecauada para la familia y la iglesia; por el contrario, en la tienda, en el despacho o en la oficina hay que ser intransigente.
:
Adam Zagajewski, Dos ciudades, Ed. Acantilado, Barcelona, 2006, p. 27.
Il·lustració: Francisco Pacheco, Retrat d'una dama i cavaller joves (c. 1630), Museu de Belles Arts, Sevilla.
: