dimecres, de juny 15, 2005

Escriure al blog | L'autoritat

Escriure al blog
:
Deia Gracián que s'havia de parlar com en els testaments: "cuantas menos palabras, menos pleitos". Tinc en compte això, en aquest blog, i a fe meva que mesuro les paraules. També em diuen que hi ha gent que es pensa que o bé no foto brot en tot el dia, o bé algun negre m'escriu. Però ja vaig dir una vegada que tinc la disciplina del blog com una gimnàstica de l'escriure (que el llegir no ens faci perdre l'escriure), de l'ordre, i que escric a raig coses que, a vegades, ja he pensat abans, durant el dia (quan llegeixo el diari, quan em dutxo, quan sóc al wàter, en fi, en situacions íntimes d'aquest calibre). I que amb l'ajut del Google, dels meus llibres que tinc a prop, i de fitxes i coses pintoresqus que també guardo a prop d'on escric habitualment, trobo el que em falta en pocs segons. Amb l'oïda "sento" la tele. I ho acostumo a fer havent sopat i abans d'anar-me'n al quarto. No té cap secret.
:
Com que mesuro les paraules (Gracián també deia que quan parles és millor la discreció que l'eloqüència) hi ha dies (avui n'és un) que em guardo moltes coses i que tan sols a un petit cercle permetré. Sóc pudorós, encara que a vegades deixo anar algun mot, poema o imatge à clef per a navegants. I ho capten de seguida (també per jugar escrivim).
:
Finalment dir també, respecte al narcisisme que sempre surt com a argument, que, en fi, no uns matxaqueu gaire els bloggers amb això: hi ha experiments pitjors. No serà que el pecat és el del lector?
:
L'autoritat
:
Ja sé que no està massa de moda (i menys entre els blocaires, potser) però les idees que avui expressa l'article de Francesc-Marc Àlvaro a La Vanguardia crec que ens les hauríem de prendre seriosament. "Hay un hilo que une al mosso d'esquadra menospreciado en Berga y a la maestra atacada en Manlleu. La falta de una cultura del respeto lo degrada todo", diu. Llegiu-lo, si us plau. Crec que la crisi del principi d'autoritat és un dels temes dels qu es parla poc. I sóc dels que, des de l'esquerra, no ens creiem que siguin "patrimonio exclusivo de la derecha los conceptos de seguridad y de autoridad" com també qüestiona Àlvaro.
Publica un comentari a l'entrada