dimecres, de setembre 02, 2009

Shakespeare 2009

:
Ja ho faran (i molt millor) els seus responsables més directes, però -a nivell personal- he de dir que aquesta VII edició del Festival Shakespeare (la segona a Mataró) ha estat tot un èxit, i no tan sols per la bona acollida de públic (unes dues mil persones al mes d'agost). He assistit a la inauguració (foto), amb l'espectacle Duke Ellington's Such Sweet Thunder, de la Big Band Jazz Maresme, una producció pròpia del festival. També vaig ser a la representació de Ricard II, dirigida per Carme Portaceli, la lectura del darrer premi Gabriel ferrater de poesia (encara inèdit) La caça de l'home, d'Albert Balasch, excel·lentment interpretada per Mario Gas (segona foto), i, finalment, a l'obra En attendant le songe, d'Irina Brook (tercera foto), una divertida versió d'El somni d'una nit d'estiu. Un aplaudiment a tot l'equip, en especial a la seva directora, la Montse Vellvehí (també mataronina, of course), així com el regidor Sergi Penedès, entregat del tot, i a l'exregidor Pep Comas, aquí en qualitat de la persona que conec que més teatre veu (i que el converteix en un crític exigent i una font de saviesa), que no se n'han perdut ni una.
:
També he pogut fullejar (el llegiré més endavant) el primer llibre que edita el festival, en col·laboració amb Eumo editorial, i que porta per títol Presentació del llibre: Dues mirades, amb els treballs "Bales invisibles" d'Stephen Greenblatt i "Art i ideologia" de Salvador Oliva./ Salvador Oliva i Jordi Caselles. Els dos assajos argumenten de forma pràcticament contrària sobre la influència de context històric en l'obra de l'autor anglès.
:
El festival s'acabava amb la notícia que entrarà a formar part de la Xarxa Europea de festivals dedicats a Shakespeare. Tot plegat confirma el que preteníem, a mataró, amb aquest festival: D'una banda, que Mataró aposti per ser una ciutat culta, diversa, amb capacitat d'innovar i de crear. I de l'altra, que exerceixi el seu paper de capital (del Maresme, recollint el testimoni de Santa Susanna), de referent important en el node de ciutats que formen part de la regió més dinàmica del Sud d'Europa. En aquest context, Aquest Festival o el que el va precedir, Cruïlla de Cultures, han de caminar en aquesta direcció. Si ho fem bé, és clar. I aquesta vegada ha estat molt bé.
:
Com a testimoni, no he trobat res millor que les crítiques de Comas-Soler a El Tot Mataró, que són molt bones, i que han anat de la fredor a l'entusiasme. Aquí les teniu
:
:
Fotos: festival Shakespeare.
: