dilluns, de juliol 09, 2007

Enquesta de Mobilitat 2006

Avui s'han presentat a Bareclona els resultats de la macro-Enquesta de Mobilitat Quotidiana de Catalunya corresponent a 2006 que, per primer cop, integra el conjunt de dades de Catalunya i que ha de permetre relacionar les polítiques de mobilitat amb els hàbits dels ciutadans. Val la pena que us hi entretingueu una estona, hi ha dades molt interessants. La que destaca La Vanguardia al seu titular, per exemple, que destaca que l'ús del cotxe privat (40,6 %) gairebé triplica el del transport públic (14,3 %) malgrat que costi quatre vegades més (de 104,48 € a 25,09 €) -després diran dels catalans...-, malgrat que creix la consciència sobre l'impacte ambiental d'aquesta conducta.
:
També és curiós notar la feminització dels desplaçaments a peu o la baixa valoració dels usuaris del ferrocarril de Rodalies, així com l'alta nota del desplaçament en bicicleta o la relació entre urbanització i ús del transport públic. recordo quan, a Mataró, el conseller Nadal deia amb motiu d'una jornada dels municipis de la segona corona metropolitana que la mobilitat s'hauria de considerar com una més de les polítiques socials, com l'educació i la salut, donada la seva relació amb el desenvolupament i la qualitat de vida, especialment si s'aposta per mesures sostenibles quant al seu desenvolupament. D'aquí el suport de la Generalitat (per fi, després dels anys de CiU només subvencionant Barcelona) al transport urbà dels municipis de la segona corona o l'impuls del mateix Govern a una futura línia orbital enmig d'una gran aposta pel ferrocarril a Catalunya, en la que s'inscriu també els acords sobre el traspàs de Rodalies a l'administració autonòmica.
:

2 comentaris:

Albert Medrán ha dit...

i pensar que per primer cop a la vida em fan participar en una enquesta, és aquesta, i el que em van preguntar em va fer respondre a la força que va ser un trajecte a peu!


però anem al què importa: ens cal més i millor transport públic!

Ramon Bassas ha dit...

- Albert,
A peu és dels millors transports que podem fer... però sí, ens cal millorar el transport públic col·lectiu.