Aquests dies s'ha donat a conèixer la feliç iniciativa del Consell Comarcal del Maresme que estén a la pràctica totalitat dels municipis de la comarca la iniciativa que, des de l'any 2002, i de manera pionera, ja ha implantat l'Ajuntament de Mataró. Consisteix en una cosa aparentment tan senzilla com posar a concurs els serveis de telecomunicacions (telèfons fixos, mòbils i accés a internet) perquè els operadors competeixin per cada un dels trams. Mataró, a més, ja havia reduït la despesa amb l'úis de la xarxa pròpia de fibra òptica per a les comunicacions internes.
:
Jo, que aleshores era el regidor que s'encarregava d'aquestes coses, tinc molt bons records d'aquell procés (que en Xavier Castellà, el responsable del projecte, va escriure molt bé a la revista Catalunya municipal i que l'Aurora Baena i en Jordi Dòria van dirigir molt bé), en el que vèiem com una idea tan senzilla s'anava fent evident, aprofitant la recent (aleshores) liberalització del mercat de les telecomunicacions. La reducció de costos va ser espectacular: 40 milions de pessetes en 4 anys, si no recordo malament. Aquest know how de l'Ajuntament de Mataró, que ja s'ha utilitzat en un altre projecte sobre compres per internet, demostra fins a quin punt és possible la cooperació municipal a diferents escales i, també, com un tractament diferent per municipis (en el que Mataró esdevé motor) assoleix rendiments molt més alts d'eficiència municipal. Foto: R. Gallofré / capgros.com.
:
1 comentari:
Núria,
Gràcies, jo també sóc dels que crec que la bona gestiói la gestió pública no han d'anar pas renyides.
Publica un comentari a l'entrada