Rodalies: les coses clares
:
Primer, la seguretat de la gent. Després, resoldre tots els problemes. I, sempre, responsabilitats. Però per tots els que la tenen o l'han tingut. 23 anys uns de no fer res per Rodalies i vuit els altres rebaixant-ne les inversions. Fer coses comporta fer errors, i s'han d'assumir. Però no fer-ne és molt pitjor. Avui ho han hagut de dir Montilla i Iceta a la Cambra catalana. Mireu el darrer:
:
:
Tres cretins (II)
:
::
Primer, la seguretat de la gent. Després, resoldre tots els problemes. I, sempre, responsabilitats. Però per tots els que la tenen o l'han tingut. 23 anys uns de no fer res per Rodalies i vuit els altres rebaixant-ne les inversions. Fer coses comporta fer errors, i s'han d'assumir. Però no fer-ne és molt pitjor. Avui ho han hagut de dir Montilla i Iceta a la Cambra catalana. Mireu el darrer:
:
:
Tres cretins (II)
:
Era qui no parava mai ni un minut per no preguntar què podria fer en aquell minut que parava.
:
Quim Monzó, Mil cretins, Ed. Quaderns Crema, Barcelona 2007, p. 114. Foto del web d' Adrian Quan.
:
:
Quim Monzó, Mil cretins, Ed. Quaderns Crema, Barcelona 2007, p. 114. Foto del web d' Adrian Quan.
:
10 comentaris:
Y el chocolate espeso. Por lo que tengo entendido, van más de 13 muertos en la Obra Madrid-Barcelona. Muertos que son trabajadores y los sindicatos, se quejan de la falta de seguridad así como de las "prisas" para la llegada del Ave a Baccelona.
Primero, la seguridad de los Trabajadores, después las pruebas técnicas del tramo ya que curiosamente, en Sevilla se tiraron, como más de un año para asentar las vías, seguridad, etc y en este tramo que nos ocupa, al parecer hacen pruebas de cuarenta días y después los que se suben a los trenes, son personas.
Yo veo que entre el PP y el PSOE existen responsabilidades pero que las prisas con fecha de llegada y todo a Barcelona, no las ha puesto el PP y que curioso, que llega el AVE a Barcelona (con 15 años de retraso y es que Felipe prefirió Madrid-Sevilla), repito, curioso que llega el AVE a Barcelona con día y hora predeterminada, justo a las puertas, de las elecciones Generales.
La máxima velocidad no se consigue, y lo importante es inaugurar a cualquier precio hasta que el problema explota. Entonces vienen los políticos ha remediarlo.
Ahora, todo seguridad. Antes, todo prisas y al menos 13 muertos.
Y lo de la sagrada Familia es que la sola posibilidad de que ocurra algo, ya merece buscar otra opción. Por no recordar el Carmelo por ejemplo.
Un técnico contó en la radio, que el Ave a su entrada en Barcelona, se "comía" dos vías que se utilizan para Rodalias y no se ha tenido en cuenta por lo que, cuando llegue el AVE, Rodalias se colapsará.
En fin, Ramón que quieres que te diga.
Un saludo
Napoleón,
Que debe terminarse esa obra, ordenarse Cercanías y confiar en que con ello se resuelvan esos problemas.
"--confiar-- en que con ello se resuelvan esos problemas."
Pues me veo encomendándome a algún Santo. En una infraestructura como esta, no se debe confiar en un resultado, se deben prever todas las circunstancias que para eso existen medios técnicos, humanos y materiales. Pero las prisas no son buenas consejeras y parece que es lo que ha prevalecido en este caso. Una pena todo esto aparte de lo comentado anteriormente, los ciudadanos quebrantados en sus vidas diarias sin cercanías, etc.
Un saludo
- Napoleón,
Efectivamente, nada de prisas, pero tampoco nada de pausas. Sería como parar una bici en marcha.
Ramon les competències de Rodalies no les tenia el govern central en època de CiU a la generalitat?.
Quans anys fa que hi ha tripartit?.
I que ha fet el tripartit bo i tenir el germà gran en el govern central?.
Em sembla que precisament el PSC no està lliure de culpa.
David
- David,
Sí, però no les va pas reclamar mai el Govern de CiU, que aprovava els pressupostos d'Aznar quan aquest tenia majoria absoluta. Tampoc ens van secundar, als del PSC, qaun denunciàvem la rebaixa substancial de les inversiones ne rodalies. En fi.
En fi, que per culpa vostra l'any 1992 es va fer el Tgv Madrid-Sevilla i es va deixar el de Barcelona per més endavant. Per culpa vostra i d'haver posat una data (21 de desembre) la Renfe del sud i, sobretot, els Fgc han quedat bloquejats i inutilitzats durant mesos.
Diria que cap de les dues coses tenen massa a veure amb el problema que estem parlant.
Inexacte Ramon, precisament les dues coses tenen a veure amb el Tgv (AVE com li dieu vosaltres al Psc) que és precisament "el problema" del qual estem parlant.
- Pedro
La manca d'inversió en Rodalies, si mires les sèries, es va produir amb els pressupostos del PP (amb el vot favoralble de CiU), per cert.
TGV és com es diu a França. AVE a Espanya. Però el noim no fa la cosa.
Publica un comentari a l'entrada